Skip to content

Unseen av Karin Slaughter

22 mars 2014

Karin Slaughter är en annan författare som jag följt ända sedan hennes första bok gavs ut.

Hon skriver ganska grymma böcker med mycket våld och blod så de är inget för den som är känslig för sånt.

Men hon tecknar också mycket intressanta personporträtt; mångfacetterade, trovärdiga, gripande och oförglömliga.

De intriger och händelser hon förmedlar känns — tack och lov — långt ifrån min verklighet, men jag kan ändå tro på att det kan hända i USA.

Jag rekommenderar mycket gärna Karin Slaughters böcker och jag tror faktiskt att de flesta går att läsa med behållning även om man inte läst någon av de tidigare.

Karin Slaughters officiella hemsida

No comments yet

Kommentera

