Skip to content

Close to the Bone av Stuart MacBride

22 mars 2014

När den här boken kom hade det gått två år sedan den tidigare boken om Logan McRae och det visade sig att jag hunnit glömma en del som hände i den boken.

Det tog därför ett tag innan jag fick hela bilden av vad som pågick i Logans liv klart för mig. Och han har det ju tufft som vanligt, både privat och på jobbet.

Men jag vet ingen som skriver så förbaskat roligt om de mest deprimerande eller otäcka situationer så det här är en bok som både ger mig hjärtklappning av spänning och får mig att gapskratta då och då.

Jag vill gärna rekommendera den här boken men jag vet att den inte kommer att vara i allas smak. Det krävs nog att man gillar ganska brutala beskrivningar och svart humor.

Stuart MacBrides officiella hemsida

Minotaur har gett ut den fyra första böckerna på svenska men verkar tyvärr ha slutat efter det

No comments yet

Kommentera

