Skip to content

Good Bait av John Harvey

17 februari 2013

jhgoodbaitJohn Harvey är en av de författare som jag kan läsa ganska långsamt för att jag verkligen gillar hans språk. Jag gillar at smaka på alla orden. Men jag kan nästan inte minnas den här boken.

Jag minns att den handlade om drogsmuggling, invandrare från öst-Europa, en äldre manlig polis som hade en underlig relation till en yngre kvinna, var bitter och less på sitt liv och sitt jobb samt en yngre, kvinnlig polis som var ambitiös och driven.

Jag minns att jag fick kämpa lite för att ta mig igenom den här boken, men jag minns inte om det berodde på boken eller andra omständigheter i mitt liv.

Baserat på allt det kan ju knappast rekommendera den här boken. Men jag rekommenderar mycket gärna till exempel In a True Light eller Elder-serien som finns översatt till svenska av Minotaur.

John Harveys officiella hemsida

John Harveys blogg

No comments yet

Kommentera

