Skip to content

The Silent Girl och Last to Die av Tess Gerritsen

16 februari 2013

tgsilentgirl tglasttodie

Tess Gerritsen har blivit en ‘man vet vad man får’-typ av författare för mig. Det är kompetent skrivet, väl genomtänkta intriger med lagom många oväntade vändningar och för det mesta trovärdiga personligheter.

Men dels har personligheterna från tv-serien börjat tränga sig på lite för mycket när jag nu läser böckerna, jag får också en känsla av att Gerritsen skriver dem lite annorlunda nu, och dels upplever jag att hennes böcker blivit våldsammare och fokuserade på tempo än ett hjärnstimulerande mysterium.

Det betyder inte att jag inte skulle kunna tänka mig att rekommendera någon av de här böckerna men det finns flera andra av hennes böcker jag hellre skulle rekommendera.

Själv kommer jag att fortsätta att läsa hennes böcker just för att de ändå är välskrivna och spännande och ger precis den verklighetsflykt jag ibland söker när jag läser en bok.

Tess Gerritsens officiella hemsida

No comments yet

Kommentera

