Skip to content

The Black Box av Michael Connelly

16 februari 2013

mcblackboxEfter tjugo års författande håller Michael Connelly i min mening fortfarande högsta klass.

The Black Box är en bok med Harry Bosch i huvudrollen och i den här boken får vi gå tillbaka tjugo år även i Harrys liv när han får återuppta utredningen kring mordet på den danska journalisten Anneke Jespersen.

Jag kan inte låta bli att imponeras av hur Connelly lyckas dra in mig i handlingen i princip omedelbart. Hur han får polisutredningsarbete att framstå som precis så mycket trista rutiner som det måste vara och ändå spännande.

Jag rekommenderar mycket gärna den här boken, liksom de flesta av Connellys övriga böcker. Och just med Connelly tror jag att det går alldeles utmärkt att läsa böckerna i vilken ordning som helst.

Michael Connellys officiella hemsida

Michael Connelly ges ut på svenska av Norstedts förlag

No comments yet

Kommentera

