Skip to content

Rush of Blood av Mark Billingham

16 februari 2013

mbrushofbloodJag hade väntat otåligt på den här boken som är en fristående roman av Mark Billingham och tyvärr måste jag säga att jag blev lite besviken. Troligen för att Mark Billingham är en av mina absoluta favoritförfattare.

Det är inget fel på språket i boken, det är rikt och omväxlande utan att vara omständligt. Det är inte heller något större fel på intrigen, men jag tyckte att den var något förutsägbar. Till och med det som Billingham kallar en chockerande överraskning i slutet hade jag listat ut.

Jag rekommenderar den här boken till dem som redan läst allting annat av Mark Billingham men till övriga rekommenderar jag hellre Tom Thorne-serien eller In the Dark som jag tyckte var en fantastisk fristående bok.

Mark Billinghams officiella hemsida

Tom Thorne serien ges ut på svenska av Minotaur, men tyvärr inte In the Dark.

No comments yet

Kommentera

