Skip to content

Miracle Cure av Harlan Coben

16 februari 2013

hcmiraclecureHarlan Coben har sedan 2001 och Tell No One skrivit flera riktigt bra thrillers. Han skriver också en serie om sportagenten Myron Bolitar som på många sätt är klassiska privatdetektivböcker.

Han har alltså blivit en riktig storsäljare och förlaget bestämmer sig därför för att ge ut hans tidigare böcker igen. Miracle Cure är den andra boken han någonsin skrivit och han skriver själv i förordet att om det är den första boken av honom man kommit över så ska man lägga ifrån sig den.

Jag kan inte annat än att hålla med honom. Jag går till och med ett steg längre och påstår att jag nog inte tycker att någon ska läsa den här boken. Den är förutsägbar, klichéfylld och personerna i boken är platta och ointressanta.

Jag rekommenderar alltså inte den här boken. Däremot rekommenderar jag mer än gärna Tell No One (Berätta inte för någon) och flera andra av hans fristående böcker som är perfekta semesterböcker, böcker som det bara inte går att lägga ifrån sig när man väl börjat läsa dem.

Harlan Cobens officiella hemsida

Harlan Coben ges ut på svenska av Forum Bokförlag

No comments yet

Kommentera

