Skip to content

Love You More av Lisa Gardner

20 oktober 2012

Ibland tänker jag att jag nog verkar ganska okritisk och som om jag rekommenderar alla böcker jag läst och rapporterat om här. Delvis beror det på att jag nu för tiden har väldigt svårt för att läsa ut böcker jag inte tycker om och inte skriver om de jag inte läst ut.

Men jag har också svårt för att skriva ner böcker. En del av mig är alltid fylld av beundran över att någon lyckats få ihop en hel bok och därför tycker att de förtjänar all uppmuntran de kan få.

När det gäller den här boken dock så kommer jag inte att rekommendera någon att läsa den. Jag minns att jag tyckte att den var irriterande mest hela tiden som jag läste den och har nu förträngt nästan hela boken.

Enda anledningen att jag läste ut den och inte la den åt sidan var att den tillhör de böcker som inleds med ett mysterium som det bara inte går att lämna olöst. Handlingen i boken var dock alldeles för konstruerad för min smak och något som jag verkligen avskyr är ju när en bok är, helt eller delvis, skriven ur någons perspektiv och den personen undanhåller stora delar information.

Fast jag har läst andra böcker av Lisa Gardner som jag tyckt varit riktigt bra så jag kommer nog att läsa något av henne igen.

Lisa Gardners officiella hemsida

Flera av Lisa Gardners böcker har översatts till svenska men i princip samtliga verkar slutsålda

No comments yet

Kommentera

