Skip to content

Bokbloggsjerka: Om favoritplatser för läsning

28 november 2010

I den här veckans bokbloggsjerka har Annika valt följande ämne:

Var läser du helst? (Vid köksbordet, i sängen, i soffan…)

Jag brukade läsa överallt. Läsning är min favoritsysselsättning och krävde ingen särskild plats. Numera har jag svårt att komma till ro att läsa här hemma. Dessutom går det inte längre för mig att läsa i mitt favoritsoffhörn. Belysningen är nämligen för dålig där och mina ögon kräver nuförtiden bra belysning.

Men visst har jag några favoritplatser för läsning. Jag älskade att ta med mig en bok och sätta mig i en skön fåtölj på ett Starbucks. På bordet deras största latte och kanske något gott till det. Sedan har vi soffhörnet i stugan i Stenlandet utanför Örnsköldsvik. Jag tycker också mycket om att läsa på tåg och flygplan.

Däremot är jag inte så förtjust i att läsa i bilar eller bussar. Då kan jag bli lite åksjuk. Inte heller i sängen, att ligga ner och läsa tycker jag blir obekvämt efter ett tag.

2 kommentarer leave one →
  1. 29 november 2010 21:57

    Aha, så du skyller på belysningen när det i själva verket kanske skulle sitta fint med nya glasögon/linser?

    Inte för att jag ska säga något: Jag ser förnedrigt dåligt men det erkänner jag inte gärna 🙂

    Är det något jag saknar så är det en skön läsfåtölj. Det måste jag försöka göra någonting åt och det snarast!

  2. Katarina permalink*
    30 november 2010 19:11

    Annika – Du behöver iallafall inga nya glasögon för att genomskåda mig. 😉
    Sanningen är väl att jag behöver båda, bättre belysning och nya glasögon.
    En skön läsfåtölj är fina grejer det. Hoppas du hittar någon du tycker om.

Kommentera

