Skip to content

Bokbloggsjerka: Om önskeböcker

18 oktober 2010

I veckans bokbloggsjerka undrar Annika:

Vilken bok/böcker önskar du att du kunde lägga vantarna på här och nu?

Jag drar frågan till sin spets och önskar mig böcker som jag inte vet om de någonsin kommer att finnas.

  • Fidelis Morgan har skrivit fyra fantastiska böcker som utspelar sig 1699 med Baronessan Anastasia Ashby de la Zouche och hennes tjänsteflicka Alpiew i huvudrollerna. Jag önskar mig fler böcker i den serien.
  • Liza Cody skrev en serie om privatdetektiven Anna Lee i London som jag gärna skulle läsa fler böcker av.
  • Sarah Dunant skrev bara tre böcker om Hannah Wolfe men de var mycket bra och det skulle gärna få finnas fler om jag fick bestämma.

Sedan hade jag tänkt önska mig en till bok av Adam Baron men när jag sökte en hemsida om honom insåg jag att det faktiskt finns en bok av honom som jag inte läst ännu.

2 kommentarer leave one →
  1. 20 oktober 2010 05:02

    Inte en a dina tre måste ha böcker har jag hört talas om men Liza Cody låter onekligen intressant. Detta måste naturligtvis genast undersökas 🙂

  2. Katarina permalink*
    20 oktober 2010 06:24

    Annika – Klart att du ska undersöka. Är man detektiv så är man. 😉
    Det är många som bara älskar hennes andra huvudperson, Eva Wylie som är lite mer speciell. Jag tenderar att falla för de lite mer ”vanliga” kvinnliga huvudpersonerna. De som jag något sånär realistiskt kan låtsas skulle kunna vara jag. 🙂

Kommentera

