Skip to content

En annorlunda Holmes

26 augusti 2009

Nu längtar jag till jul. Inte för att jag hoppas på en vit sådan, eller massor av julklappar. Nej, den 25 december ska äntligen filmen med Robert Downey Jr som Sherlock Holmes och Jude Law som Doctor Watson börja visas.

Av trailern att döma kommer det att vara en mycket annorlunda Sherlock Holmes. Mer actionhjälte än intellektuell problemlösare. Jag är inte säker på om jag kommer att tycka om det, men jag är väldigt nyfiken.

2 kommentarer leave one →
  1. Madde permalink
    02 september 2009 23:28

    Jag kan verkligen inte vänta tills den här filmen kommer ut, det kommer att bli den bästa Sherlock Holmes-filmen nånsin. Jag har inte precis sett allt med Sherlock Holmes, men när jag hörde att Robert Downey Jr skulle vara Sherlock Holmes så har jag sett en film och lite av en serie också. Det bästa med en Robert Downey Jr film är Robert Downey Jr.

  2. Katarina permalink*
    03 september 2009 09:59

    Mmmm jag håller med om att Robert Downey Jr har något speciellt. Har du sett en film med honom och Marisa Tomei som heter Only You?

    Men jag har känt Sherlock Holmes från böcker, TV och film sedan långt innan jag ens hört talas om Robert Downey Jr. Det blir lite av en kollision mellan Downey Jr samt filmens upplägg och min bild av Sherlock Holmes och hans sätt att lösa brott.

    Det ska bli spännande att se filmen.

Kommentera

