Skip to content

Bokjakten

20 november 2008

bookchaseNu har det kommit ett spel som jag bara måste ha: Bookchase.

Spelplanen påminner om Trivial Pursuit men spelpjäsen är en liten bokhylla, kategorier och frågor har med litteratur att göra och den som först fyllt sin hylla med sex böcker vinner. Tydligen förekommer det en bokhandel och bibliotekslånekort också.

Så här står det på hemsidan:

Bookchase® is a family game which can also be played by adults and is designed for anyone from 5 years upwards. Never read a book? – you could still win. Read all the books in the world? You could still lose. Dare you take the Bookchase® challenge?

Måste beställa nu!

5 kommentarer leave one →
  1. 21 november 2008 09:06

    yes sen får du bjuda mig o jojo på en spelkväll…
    grabbsen kan ju roa sig med nått annat,,,

  2. 21 november 2008 13:06

    Ooh, det lät som ett trevligt spel! Synd bara att spel idag är så dyra…

  3. 21 november 2008 20:33

    Oj!! Låter spännande!! 😀

  4. Malin permalink
    22 november 2008 07:00

    Jag vill också vara med… vi kanske skall alternera Bosse bildoktor med något annat…

  5. katereader permalink*
    22 november 2008 09:28

    Nettan – det låter som en plan. Fast grabbsen får gärna vara med också för min del. 🙂

    Josefin – visst är det synd, men säg att det kostar 500 kronor så motsvarar det väl 5 biobesök och man kan ju spela oftare än så om det är ett kul spel.

    Yllet – visst gör det! Jag hoppas ju att det verkligen ska handla om böcker även om det står att man ska kunna spela även om man inte läst en enda bok.

    Malin – det var ju framförallt det jag tänkte när jag såg spelet.

Kommentera

