Skip to content

05.30

04 september 2008

05.30. Det var klockan när jag steg upp i morse. Det var mörkt. Det var tyst. Tryckstegringspumpen ansåg att det fortfarande var natt så duschvattnet föll som ett varmt sommarregn. Det blev jag inte piggare av.

Men jag hann med mitt plan och hade en mycket intressant dag även om det var svårt att äta smart – flygplansfrukost, möteslunch och inga mellanmål. Jo, ett mellanmål blev det; något som min vän Thalia skulle kalla ”a comedy snack”. Men försök själv att hitta ett GI-mellanmål på en flygplats…

Och på tal om flygplatser så gjorde jag ett klassiskt misstag. Det var ett viktigt möte jag skulle på så jag ville vara lite piffig, och vi skulle ju bara vara på flygplatsen – så jag tog på mig ett par högklackade skor. Glömde totalt bort hur långt man går på en flygplats.

Jag försökte ändå njuta av att vara en high-flyer för en dag, och jag har fyra nya böcker med mig hem. Men om tio dagar, när det är dags för nästa möte, är det jag som reser i gympadojor.

Dagens bokköp:
The Carnival Master av Craig Russell
The Case of the Imaginary Detective av Karen Joy Fowler
Red Cat av Peter Spiegelman
In the Dark av Mark Billingham

One Comment leave one →
  1. Steven permalink
    04 september 2008 21:17

    Du är alltid ”Piffig”…kram

Kommentera

